Nils Næss

Systemkonsulent, avdeling Kundeløsninger

Master i Tekonologiledelse fra NTNU, Bachelor i IT-støttet bedriftsutvikling fra HiST

  

Nils Næss

Fra teori til praksis

- Som nyutdannet var det uvant, utfordrende men veldig givende å komme inn i en bedrift hvor alt var nytt. Alt har tidligere vært kunnskap om teori, og endelig skulle det omgjøres til praksis. Det har også gått opp for meg hvor lite jeg faktisk kan, men også hvor mye det er mulig å lære av å høre på de med erfaring og fartstid i selskapet, sier Nils. Han jobber som systemkonsulent i vår avdeling for kundeløsninger. De ordner alt det praktiske rundt nye kundeforhold, oppsett av programvare, veiledning og support på alle våre mange tilbudte systemer.

 - Det beste med å jobbe i Regnskapshuset er å få jobbe med så mange flinke folk som det er mulig å lære så mye av. Det hjelper jo selvfølgelig også at det skjer så mye spennende i bransjen og at Regnskapshuset sitter i førersetet for å tilpasse seg utviklingen, forteller han. – Mange av kundene våre er villige til å prøve nye løsninger er de det er mest spennende å jobbe med. De har på mange måter tatt sjansen på å prøve noe nytt og da er det ekstra givende å kunne bidra til at systemene deres gir kunden verdi.

Endring = utvikling

- I oppveksten har jeg vært så heldig å få være med på store endringer i samfunnet som følge av teknologisk utvikling. Dette tror jeg har gjort meg åpen for forandring og ser på mulighetene ved endring fremfor utfordringene som følger. Endringsglede er etter min mening nødvendig for både mennesker og bedrifter som ønsker å utvikle seg, sier han.

 - Jeg ser på det som åpenbart at man kan utvikle seg i Regnskapshuset, her setter nok bare fantasien grenser for hva som er mulig. Hvis man legger ned litt innsats og liker det selskapet driver med, er mulighetene for å utvikle seg veldig gode. Hadde jeg ikke trodd det var mulig å gjøre karriere her hadde jeg ikke jobbet her. Så enkelt, avslutter Nils.

Har du lyst til å bli Nils' nye kollega? Se våre ledige stillinger her!